Doton (w ziemi ukrycie) - wszystkie techniki bazowane są na żywiole ziemi. Ninja posługujący się takim rodzajem technik może z łatwością używać np. piasku, błota itp., przeciwko swojemu przeciwnikowi. Także takie manewry mogą służyć do obrony (dla przykładu sporo technik 3rd Hokage).
Daijigoku no Jutsu Rodzaj: NinJutsu Poziom : 2 Zużycie chakry : 120 Koszt : 800 Opis : Wybrane miejsce przez użytkownika tego jutsu w jednej chwili zaczyna zapadać się pod ziemię z ogromną prędkością.
Shinjuu Zanshu no Jutsu Rodzaj: NinJutsu Poziom : 3 Zużycie chakry : 300 Koszt : 1000 Technika powiązana z żywiołem ziemi. Osoba wykonująca to justu znajduje się pod ziemią i czeka na swoją ofiarę. W odpowiednim momencie wciąga ją w ziemie, by temu wystawała tylko głowa. Rywal staje się łatwą zdobyczą. Nie jest w stanie się ruszyć, bo całe ciało znajduje się pod ziemią.
Yomi Numa Rodzaj: NinJutsu Poziom : 4 Zużycie chakry : 500 Koszt : 800 Technika żwyiołu ziemi, za pomocą której shinobi może zmienić dowolne podłoże w grząskie bagno, które jest w stanie wciągnąć wszystko. Rozmiar i głębokość bajora zależy od poziomu umiejętności używającego i stanu jego zdrowia - po prostu, im lepszy ninja, tym większe bagno.
Doro Gaeshi Rodzaj: NinJutsu Poziom : 5 Zużycie chakry : 50 Koszt : 500 Opis : Technika polegająca na niejakim wycięciu niedużego płatu ziemi, a następnie postawieniu go w pozycji pionowej. Defensywne jutsu.
Dochuu Eigyo Rodzaj: NinJutsu Poziom : 5 Zużycie chakry : 300 Koszt : 800 Opis : Polega ona na stworzeniu dużej ilości klonów, a oni sami mogą się dobrze ukryć. Tuż przed kontrą na wroga użytkownicy tej techniki mogą ukryć się w cieniu własnych klonów i atakują spod ziemi.
Doryo Dango Rodzaj: NinJutsu Poziom : 8 Zużycie chakry : 700 Koszt : 1000 Opis : Bardzo potężny atak wymagający dużego zasobu chakry i potężnej siły TaiJutsu. Ninja dosłownie wyrywa ogromną masę ziemi spod siebie i utrzymuje ją za pomocą chakry. Następnie może np. rzucić ową skałę w swoich przeciwników.
Poziom : 8 zużycie chakry : 400 koszt : 600 Ciało użytkownika tej techniki zamienia się w błoto, to sposób na obronę przed nieoczekiwanymi atakami.
Doryuu Heki Rodzaj: NinJutsu Poziom : 10 Zużycie chakry : 200 Koszt : 1000 Kolejna "błotna" technika, którą zaprezentował Hokage podczas walki z Orochimaru. Owe jutsu polega na wytworzeniu przez użytkownika ściany z błota, która po chwil zamienia się w skałę. Ściana ta jest bardzo wytrzymała. Technika stosowana jedynie w obronie, np. przez wodnymi atakami.
Doryuu Taiga Rodzaj: NinJutsu Poziom : 10 Zużycie chakry : 300 Koszt : 1000 Tłumacząc, technika znaczy "rzeka błota". Jest to zaawansowane jutsu wymagające od użytkownika niemałej ilości chakry. Sama technika polega na wypuszczeniu z ogromną siłą rzeki błota na przeciwnika. Jutsu zazwyczaj stosowane przez shinobi w celu unieruchomienia przeciwnika, aby następnie zaatakować go innym jutsu, najczęściej "Doryuudanem".
Doryuudan Rodzaj: NinJutsu Poziom : 11 Zużycie chakry : 500 Koszt : 1200 Jutsu stosowane jedynie wraz z techniką "Doryuu Taiga". Polega na zaatakowaniu wroga, który wcześniej został unieruchomiony rzeką błota, serią bardzo szybkich pocisków błota, które wylatują z paszczy smoka. Technikę tę widzimy również w walce z Orochimaru.
Dorou Doumu Rodzaj : Ninjutsu Poziom : 15 Zużycie chakry : 1000 Koszt : 1300 Ninja z wioski dźwięku zamyka swoich przeciwników w 'więzieniu' z ziemi. Wszystkie ściany 'więzienia' utrzymywane są za pomocą chakry, dzięki czemu potrafią się regenerować w przypadku uderzeń z wewnątrz. Technika ma jednak jedną wadę, która nie mogła umknąć naszym bohaterom. Chakra w niektórych miejscach ścian jest mniej skoncentrowana, a dokładniej - w punktach najbardziej oddalonych od użytkownika. Tak więc wystarczy jedynie zlokalizowac te miejsca i uderzyć potężnym TaiJutsu (jak np. Baika no jutsu). Dodatkowo użytkownik dzięki tej technice może odbierać uwięzionym osobom chakrę i pochłaniać ją do swojego ciała.
Retsudo Tenshou Rodzaj: NinJutsu Poziom : 20 Zużycie chakry : 1200 Koszt : 1500 Technika wywołująca potężne trzęsienie ziemi, powodujące natychmiastową dekompozycję podłoża. Pękająca i załamująca się ziemia może przyczynić się do chwilowej dekoncentracji przeciwnika, robiąc z niego pewny cel. Może także posłużyć do zmuszenia go do ucieczki, aby wpadł w pułapkę. Sama w sobie nie jest bardzo niebezpieczna, chyba że używa się jej w specyficznych, niewygodnych dla oponenta sytuacjach.
|